onsdag 15 december 2010

Lost in London

En vecka har gatt sedan jag flyttade fran mina nara och kara for att skapa nagot nytt och ge mig ut ensam i en stor stad med stora mojligheter. For forsta gangen sedan jag borjade arbeta vid 14 ars alder ar jag arbetslos och har all tid i varlden att lara kanna staden och manniskorna som lever i den. Men rastlorheten borjar komma krypandes och det borjar bli dags att ta tag i sig sjalv och hitta ett jobb. Men man kom hit for att gora karriar, sa man ar nog aningen krasen. vilket jag inte kommer ha rad med allfor lange. Tur att jag byggde upp ett hyffsat startkapital innan jag for sa jag faktiskt har rad att vara lite krasen sa jag inte halkar in pa ett framtidslost pubjobb. 

Bor i sodra london, i en trevlig forort med bra buss och tag mojligheter in till centrala London. Lagenheten jag delar jag med en Irlansk tjej pa 27 ar, Lisa, fantastiskt hjalpsam och rolig tjej. Mer forvirrad och lattdistraherad person far man leta efter men det ar halva charmen. Till exempel nar jag skulle fa mina nycklar till lagenheten sa hade hon plockat fram dem och satt dem pa en nyckelknippa som hon skulle ge mig, men ikke, de hade forsvunnit. Tva dagar senare hittade vi dem i badkaret. Hon var mattligt forundrad varfor hon lagt dem i badkaret. och sa har det fortsatt, saker forsvinner konstant, vi vander upp och ner pa lagenheten sen dyker de upp pa de mest underliga stallen. Hon fick lite panik nar jag sa att jag inte skulle hem over julen, det var for snart och for dyrt, sa hon insisterade att jag skulle fira en irlansk jul med henne och hennes familj. Dvs det borjar pa puben klockan 11 pa morgonen sedan fortsatter drickandet till langt in pa natten tills alla dackar. Kan bli en upplevelse. 

Sammanfattning pa veckan som gatt : Lisa tyckte jag skulle ga pa sightseeing och kolla pa Big Ben, problemet var att det var mitt under studentdemonstrationen, vilket jag sjalv inte hade nagon aning om. Sa jag akte dit och det var ren kalabalik, blev evakuerad ur tunnelbanan och var mattligt omtumlad nar jag kom hem och hon hade sa mkt skuldkanslor som lurat ut mig dit. Vi fick oss ett gatt skratt och det har blivit nagot av ett internskamt att hon forsoker ta livet av mig. dagen efter ramlade en berusad Lisa och en berusad Holly in i lagenheten, vackte mig for att de tyckte vi skulle dricka vin, vilket jag aldrig ar svar pa. De brakade och debatterade hogljutt och jag satt mest och skrattade och visste inte vart jag skulle ta vagen. Kvallen efter var det dags for utgang. Vi samlades ett stort gang hemma hos oss och drack vin och vodka, Britterna kan dricka sager jag bara. efter det gick vi till en billig pubkedja, stamningen var tragisk men efter nagra sambuca o vin bar det vidare. och dar forsvinner mitt minne.. vaknade dagen efter fullt pakladd i min sang med en bultande tumme som hade hoppat ur led sa att jag inte kunde rora den. har lyckats satta den pa plats nu men smartan ar inte borta. vi hade tydligen tagit en lang pubrunda och gatt till flera andra pubar innan vi hamnade pa en klubb och till sist hos oss for efterfest. har bara svaga minnen av att vi blev utkastade pga av att en i sallskapet ramlade runt och somnade pa baren, jag dansade med lisas faster pa klubben, det blev ett stort brak i bilen mellan tva av killarna pa vag hem till oss.. aldrig mer sambuca.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar