tisdag 19 juli 2011

gick till skolan med min nya ryggsäck och låtsades att det var en rymddräkt

Har haft två lediga dagar nu. två dagar som jag spenderat med att enbart reflektera över mitt liv, tränat så smått och allmänt bara försökt finna en gnutta frid i den så kallade själen. jag tror inte att man har en själ, inte på gud eller en sorts gudomlig kraft om styr över våra liv. idag hade jag kunnat skylla på något sådant. väntade på att en vän skulle ringa upp då vi gjort planer, han ringde aldrig. så jag bestämde mig för att ta en promenad för att rensa huvudet. jag vandrade en lång runda, samma som jag skulle ha tagit om jag skulle ta mig till eller ifrån jobbet. efter en stund ser jag blåljus, en massa branbilar och ambulanser. där står bussen jag skulle ha tagit hem ifrån jobbet den dagen om nu min chef inte beslutat sig för att ge mig ledigt. den, tillsammans med en personbil är totalt förstörd, folk är skadade och från vad jag hört även avlidna. en mindre bitter människa skulle kanske sett en mening i detta. att det inte vore min tur än, att det fanns en större anledning till att just jag skulle leva och ha hälsan vid liv. fuck that.

Har nu dock vågat be min chef om semester. han är inte en sådan person man vill be om saker från. och som toppen på isberget har han inte ätit på två veckor då han varit fast besluten i att komma i sin gamla kostym då han ska på bröllop i toscana inom kort, och skrikandet i köket har varit smärtsamt. jag har dock lyckats undvika det för det mesta, den stackars nya killen i köket, sausage, har inte gjort det. att han inte lutat redan förvånar mig, men gläder mig. någon lika envis som jag själv. så den nionde augusti åker jag någonstans, jag vet inte vart än, det enda jag vet är att jag måste bort. sätta nya fotspår på en okänd plats jag ännu inte upplevt. merrakesh är ett alternativ, jag har ännu inte vait på marocco eller på den afrikanska kontinenten, dock är det under ramadan. vilket för mig innebär att jag ständigt måste tänka på vad jag gör. "inte röka offentligt, inte dricka offentligt, klä sig enligt deras sed" etc etc. för mycket jobb under en semester kanske?

just nu ligger jag och väntar på en vän och kollar på den bästa filmen genom tiderna - shortbus. hela filmen börjar med en man som ligger i badkaret och filmar sig själv kissa i badet, ett par som har vilt sex på ett piano, en dominatrix som piskar en ung hipster kille och sedan tillbaka till badkarsmannen som suger av sig själv. en shockerande början, men en fantastisk film som man knappast kan stänga av. mycket konstnärlig, naken och vulgär. såsom livet borde vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar